Socialitiske feltanalyser, Anders Mathiesen / Bourdieu
Hej.. Håber nogen kan hjælpe mig, jeg skriver bachelor om pædagogens faglighed kontra de økonomiske nedskæringer foretaget fra politisk side, hertil har jeg brugt Bourdieus begrebsapparat, da det herved kan være muligt at skabe en forståelse af de konflikter, der udspiller sig i det pædagogiske felt. Spørgsmålet er så, hvorvidt det er muligt at sætte pædagogen (den pædagogiske proffesion) ind i Anders Mathiesens analysemodeller? og hvordan? Tror jeg har stirret mig blind på det, fordi det er simpelthen ikke muligt for mig at stille det op, så det giver mening ! Jeg havde forestillet mig at tage modellen med til den mundtlige prøve (forsvarelse af opgaven), så jeg kunne snakke udfra den og stille det mere analytisk op.
Håber at nogen kan bidrage ;) (gerne lidt hurtigt;)kh. Henriette
Håber at nogen kan bidrage ;) (gerne lidt hurtigt;)kh. Henriette
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension