Inkluderende skole
Hej
Jeg er i gang med en opgave som omhandler hvordan lærernes institutionelle dømmekraft hæmmer udviklingen af den inkluderende skole. Har tænkt at bruge Foucault. Er der andre gode bud på teoretikere til at arbejde med "institutionel dømmekraft".
Og så tænker jeg på at bruge narrativer og refleksioner til at bryde den institutionelle dømmekraft. Giver det mening?
Håber der er nogen der kan og vil give lidt feedback
hilsen Loneub
Jeg er i gang med en opgave som omhandler hvordan lærernes institutionelle dømmekraft hæmmer udviklingen af den inkluderende skole. Har tænkt at bruge Foucault. Er der andre gode bud på teoretikere til at arbejde med "institutionel dømmekraft".
Og så tænker jeg på at bruge narrativer og refleksioner til at bryde den institutionelle dømmekraft. Giver det mening?
Håber der er nogen der kan og vil give lidt feedback
hilsen Loneub
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension