Giddens/Ziehe og Bourdieu om skolens funktion
Hej
Jeg skal skrive om skolens funktion i forhold til at fremme eller forhindre integration af etniske minoritetsunge. Til dette har jeg valgt at bruge henholdsvis Giddens/Ziehe og Bourdieu. Sidstnævnte er jeg nogenlunde sikker i, men hvad angår Giddens og Zieheer jeg ikke helt sikker på deres holdning til skolens funktion. Nogle, der kan hjælpe?
På forhånd tusind tak
Jeg skal skrive om skolens funktion i forhold til at fremme eller forhindre integration af etniske minoritetsunge. Til dette har jeg valgt at bruge henholdsvis Giddens/Ziehe og Bourdieu. Sidstnævnte er jeg nogenlunde sikker i, men hvad angår Giddens og Zieheer jeg ikke helt sikker på deres holdning til skolens funktion. Nogle, der kan hjælpe?
På forhånd tusind tak
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension