hjælp til problemformulering
hej jeg skriver en opgave i iis (individ instituation og individ) på UCC pædagogseminariet. jeg er lidt i tvivl med min problemformulering som skal handle om vold i hjemmet og hvordan socialforvaltningen både gavner og er en ulempe til tider. den lyder sådan:
Hvad kan man som samfund gøre for at forebygge vold i hjemmet?
Er det hensigtsmæssigt og håndtere en inberetningssag som instituation selv, og hvis man vælger og inberette hvilke konsekvenser kan det få for familien og evt instituationen?
jeg er lidt i tvivl om den er ok eller hvad?
mange tak for hjælpen.
Hvad kan man som samfund gøre for at forebygge vold i hjemmet?
Er det hensigtsmæssigt og håndtere en inberetningssag som instituation selv, og hvis man vælger og inberette hvilke konsekvenser kan det få for familien og evt instituationen?
jeg er lidt i tvivl om den er ok eller hvad?
mange tak for hjælpen.
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension