Er væltet omkuld i min opgave, nye øjne søges :-)
Hej
Er ved at udfærdige en opgave i pædagogisk psykologi skriver omkring udviklingshæmmede ret og evne til selvbestemmelse. Tager udgangspkt i serviceloven, er omkring den historiske udvikling, den store iscenesættelse af mangel på selvbestemmelse, vi så da tv2 viste optagelser fra bostederoptaget med skjult kamera, udtagelser fra politikere osv. som gir et billed af at lovgivning og virkelig ikke hænger sammen.Skriver om hvordan et menneske ifølge Daniel Stern udvikler selvbestemmelse og har hevet gode gamle Vygotsky frem og beskrevet, hvordan han mener at der opstår interaktion gennem ydre regulering (den nærmeste udviklingszone). Og sååååå sidder jeg så fast i det
For hvad er selvbestemmelse er det en færdighed, der kan læres og hvordan - hvornår - og i hvilke relationer udvikles selvbestemmelse
Altså er der forskel på hvordan en udviklingshæmmet forstyår selvbestemmelse og en normal begavet?
Håber altså sådan der sidder et rigtig klogt hoved et sted herinde, der har tid til et par ord til hvorn jeg kommer videre i mit tankemylder :-)
MVH
Ditten
Er ved at udfærdige en opgave i pædagogisk psykologi skriver omkring udviklingshæmmede ret og evne til selvbestemmelse. Tager udgangspkt i serviceloven, er omkring den historiske udvikling, den store iscenesættelse af mangel på selvbestemmelse, vi så da tv2 viste optagelser fra bostederoptaget med skjult kamera, udtagelser fra politikere osv. som gir et billed af at lovgivning og virkelig ikke hænger sammen.Skriver om hvordan et menneske ifølge Daniel Stern udvikler selvbestemmelse og har hevet gode gamle Vygotsky frem og beskrevet, hvordan han mener at der opstår interaktion gennem ydre regulering (den nærmeste udviklingszone). Og sååååå sidder jeg så fast i det
For hvad er selvbestemmelse er det en færdighed, der kan læres og hvordan - hvornår - og i hvilke relationer udvikles selvbestemmelse
Altså er der forskel på hvordan en udviklingshæmmet forstyår selvbestemmelse og en normal begavet?
Håber altså sådan der sidder et rigtig klogt hoved et sted herinde, der har tid til et par ord til hvorn jeg kommer videre i mit tankemylder :-)
MVH
Ditten
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension