Kontingensformel
Hej,
Har siddet og set en del oplæg på nettet, om kontingensformeler i Luhmanns optik, hvor det handlede om "dannelse/ikke dannelse" i uddannelsessystemet.
Sidder og funderer over, om inklusion og eksklusion i børnehaven, kan danne grundlag for en kontingensformel mellem pædagogiske systemer.
Nogen tanker herom? Hvordan hvis nogen har bud :)
Hilsen
Lotte
Har siddet og set en del oplæg på nettet, om kontingensformeler i Luhmanns optik, hvor det handlede om "dannelse/ikke dannelse" i uddannelsessystemet.
Sidder og funderer over, om inklusion og eksklusion i børnehaven, kan danne grundlag for en kontingensformel mellem pædagogiske systemer.
Nogen tanker herom? Hvordan hvis nogen har bud :)
Hilsen
Lotte
Nå, men det kan man så godt. Det lykkedes mig at opstille eller fremprovokere en kontingensformel om kønsbaseret inklusion/eksklusion til eksamen i dag :)
Vh.
Lotte
Vh.
Lotte
Andre læser også
- Perspektivering og konklusion
- Fænomenologisk metode/hermeneutisk fortolkning
- Definition af kontingens
- Svag paternalisme
- Abduktion
- Habermas` teori om system og livsverden
- Generaliserbarhed ved kvalitativ metode?
- Bourdieu - Foucault; Forskel eller lighed
- Magt og viden(foucault)
- Socialkonstruktionisme versus socialkonstruktivisme
- Socialkonstruktivistisk /hermeneutisk
- Metaperspektiv?
- Hvem kender til makro- meso- og mikro begreberne?
- Deduktiv vs. induktiv
- Foucault, subjektivering/objektivering
- Ordet "perspektivering" på engelsk?
- Foucaults diskursanalyse - i en simpel udgave?
- Har jeg forstået Luhmann korrekt???
- Socialkonstruktivisme
- Forskel på paradigme og diskurs
- Moral og etik - en begrebsafklaring.
- Kritisk realisme vs. realism
- HJÆLP!!! jeg fatter ikke felt og doxa
- Sammenhæng mellem kapital og habitus
- Governmentality
- Viden - ud fra en ontologisk og epistemologisk dimension